سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجت قاسم خانی

( ارزش تقوا)

من تو را به رعایت تقوا سفارش می کنم؛ زیرا تقوا سنتی پایدار و فریضه ای ضروری است و سپری است که انسان را از عذاب الهی نگه می دارد و نیز توشه پایدار است و تقوا پرمنفعت ترین چیزی است که انسان را برای روزی که یاوری برایش نیست مهیا می کند.

( امر به معروف و نهی از منکر)

بر تو باد پیروی از دستورات خدا و انجام چیزی که خدا را خشنود می کند و پرهیز از چیزی که خدا نمی پسندد و اجتناب از نواهی خدا.

( لزوم تحصیل کمال)

از زمان در جهت تحصیل کمالات نفسانی بهره گیری کن و اوقاتت را در به دست آوردن فضایل علمی و کسب دانش و ارتقا از نقصان به قله کمال و بالا رفتن از پستی نادانی به اوج عرفان صرف کن!

( مساعدت و احسان به دیگران)

در گسترش و بذل معروف بکوش! به برادران دینی کمک و مساعدت کن! بدرفتاری افراد را به احسان و نیکی پاسخ بده! و وقتی کسی به تو نیکی کرد تشکر کن!

( اهمیت هم نشینی با علما و فضلا)

با افراد پست و نادان هم نشینی و مصاحبت نکن که ثمره اش صفت زشتی و پستی است بلکه بر تو باد ملازمت دانشمندان و هم نشینی با فضلا؛ زیرا باعث می شود انسان برای رسیدن به کمالات مستعد شود و موجب ایجاد نیرویی است که به وسیله آن انسان می تواند مجهولات را کشف کند.

( احترام به فقها و علما)

بر تو باد به تعظیم فقها و تکریم علما، زیرا رسول خدا فرمود:

«هرکس فقیه مسلمانی را احترام کند، خدا را در روز قیامت ملاقات کند، درحالی که از او راضی است و هرکس به فقیه مسلمانی بی احترامی کند، خدا را در روز قیامت ملاقات کند درحالی که خداوند بر او خشمناک است. خدا نظر به چهره عالم و نگاه به در خانه عالم و مجالست با علما را عبادت قرار داده است».

( لزوم محاسبه نفس)

باید امروزت بهتر از دیروزت باشد. بر تو باد توکل و صبر و رضا و اینکه هر روز و شب نفست را محاسبه کنی و بسیار از پرودگارت طلب آمرزش کنی! بترس از نفرین مظلوم، به خصوص یتیم ها و پیران؛ چراکه خدا در اینجا گذشت ندارد.

(اهمیت نماز شب)

بر تو باد نماز شب؛ زیرا رسول خدا(ص) به آن ترغیب نموده و فرموده: «هرکس در نماز شب اجلش برسد، اهل بهشت است».

( ارزش صله رحم و حسن خلق)

بر تو باد صله رحم؛ زیرا صله رحم عمر را زیاد و طولانی می کند و بر تو باد به حسن خلق؛ زیرا رسول خدا(ص) فرمود: «شما با مالتان اگر نمی توانید دل مردم را به دست آورید، حداقل با اخلاقتان آنها را دستگیری کنید».



[ سه شنبه 94/3/19 ] [ 4:47 صبح ] [ حجت قاسم خانی ]
درباره وبلاگ
لینک دوستان
چه انتظار عجیبی !!! تو در میان منتظران هم عزیز من چه غریبی عجیب تر آنکه چه آسان نبودنت شده عادت چه بی خیال نشستیم نه کوششی نه وفایی فقط نشسته و گفتیم خدا کند که بیایی
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 44
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 126104