سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حجت قاسم خانی

یکی از مهمترین دلایل احساس سنگینی در نماز حب دنیا است به قدری به دنیا محبت پیدا کردیم که راضی نیستیم حتی برای چند لحظه از آن قطع رابطه بکنیم فلذا میخواهیم زود نمازمان را تمام کنیم تا به وصل دنیا برسیم و احساس راحتی وآرامش بکنیم. وای به حال ما که به جای اینکه در لحظه اتصال به خدا احساس سبکی وآرامش بکنیم وحاضر نباشیم که این لحظات ناب تمام شود برعکس در حال نماز احساس سنگینی میکنیم وبا اتمام نماز احساس سبکی ،خاک به سرمان که ترقی معکوس کرده ایم:

از زرگری به کوزه گری رسیده ام/خاکم به سر ترقی معکوس کرده ام

بیاییم در سبک زندگیمان تجدید نظر بکنیم،من مدتها فکر کرده وریشه یابی کرده ام،ریشه همه گرفتاری ها ،کج خلقی ها ،کدورت ها ،معصیت ها،بدبختی ها و سنگینی عبادت و خلوت با محبوب حقیقی،همه وهمه در محبت به دنیا است آنقدر به دنیا دلبسته وعلاقه مند شدیم که حاضر نیستیم از آن دل بکنیم ولحظاتی را با خدایمان خلوت بکنیم ،نمیدانم با این همه دلبستگی چگونه میخواهیم همه اینها را رها کنیم وتسلیم مرگ شویم،شاید علت سخت جان دادن عده ای همین باشد ،شاید!

پس ورد شب روزمان این باشد:اللهم اخرج حب الدنیا من قلبی(خدایا محبت دنیا را از قلبم خارج کن)


[ سه شنبه 90/3/31 ] [ 2:30 عصر ] [ حجت قاسم خانی ]
درباره وبلاگ
لینک دوستان
چه انتظار عجیبی !!! تو در میان منتظران هم عزیز من چه غریبی عجیب تر آنکه چه آسان نبودنت شده عادت چه بی خیال نشستیم نه کوششی نه وفایی فقط نشسته و گفتیم خدا کند که بیایی
موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 64
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 126124